Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice,
W dniu dzisiejszym proponuję logopedyczną zabawę fabularyzowaną pt. „Chory kotek”.
Wesołej zabawy!!!
Pozdrawiam.
Pani Ania-logopeda
31.03.2020r.
„Chory kotek”– logopedyczna zabawa fabularyzowana
Kotek był chory i leżał w łóżeczku i przyszedł pan doktor
Jak się masz koteczku?
Koteczek kaprysi, ziewa, nie chce jeść, nie chce pić. Chyba się przeziębił:
Ziewa szeroko z opuszczoną nisko dolną szczęką: aaaaaaaaaa
Nie chce jeść i bardzo chudnie: wciąganie policzków
Bardzo marudzi: mmmm (murmurando)
Wzywamy pogotowie, pogotowie jedzie: eo, eo, au, au, ay, ay, iu, iu,yu, yu
Pan doktor zaleca:
Płukanie gardełka (gulgotanie)
Połykanie pastylek (naśladowanie połykania)
Oglądanie gardła w lusterku (podczas wymawiania samogłosek)
Kotek zmęczony zabiegami ziewa (szeroko), ziewa i usypia:
Chrapie (na wdechu)
Chrapie (na wydechu)
Budzi się i ziewa ponownie.
Koteczek czuje się już lepiej – trzyma ręką gardło i wymawia sylaby (przy szeroko otwartych ustach):
ga go ge gu gy
ka ko ke ku ky
oko eke uku aku
ago ego ugu ogo
ga go ge gu gy
Zdrowy kotek ma wielki apetyt, zamyka usta i żuje coś smacznego (naśladowanie żucia) i mocno oblizuje całą buzię po wypiciu pysznego mleczka.
Po posiłku koteczek dostał czkawki:
Ap-ap, op-op, up-up, ep-ep, yp-yp, ip-ip.
Czkawka minęła więc postanowił pobawić się kolorowymi piórkami, które zdmuchiwał z blatu stołu. Piórka frunęły daleko, bo koteczek dmuchając na nie mówił: pa, po, pe, pi, pu.