LOGOPEDA

Witam,

1) Najpierw proponuję ćwiczenia fonacyjne:
-wymawianie samogłosek [a], [o], [u], [e], [y], [i]. Drogie Dzieci możecie połączyć wymawianie samogłosek z ich pokazywaniem rączkami tak samo, jak ćwiczyliśmy na zajęciach logopedycznych w przedszkolu.
Najpierw pojedyncze samogłoski, potem przedłużone dźwięki.
-na jednym wydechu, z taką samą siłą wymawianie trzech samogłosek: [aou], a następnie [eyi].
-w pozycji leżącej dziecko wymawia połączenia [mmmaaa], [mmmooo], [mmmuuu].
-wymawianie krótkiego zdania szeptem, półgłosem, głosem pełnym i krzycząc.
2) Następnie ćwiczenia artykulacyjne:
Ćwiczenia szczęki dolnej;
-opuszczanie i unoszenie dolnej szczęki.
-wymawianie szerokiego [a] i „przechodzenie” do wymawiania [a] połączonego z głoską [s].
-zabawa „Grzebień Królika”. Dziecko zakłada dolne zęby na górną wargę i poruszają nimi. Potem cofa żuchwę. Następnie zakładają górne zęby na dolną wargę i brodę i porusza nimi.
-naśladujemy ziewanie, wykonując przy tym ruchy rąk, przeciągając się, wyginając.
-głęboki wdech nosem i wydech ustami z jednoczesnym wymawianiem głoski [a]. Tak samo wymawiamy [o], [u].
-wykonywanie ruchów żucia
Ćwiczenia języka;
-unoszenie języka za górne zęby.
-oblizywanie górnych zębów.
-unoszenie języka do nosa i wywijanie go na brodę.
-kląskanie jak konik
-„mycie” zębów językiem.
-przeciskanie języka między zębami.
3) Dalej pozbieramy kropeczki z wesołą biedronką:
Pozdrawiam serdecznie.
Pani Ania-logopeda

Lokalizacja