LOGOPEDA

Dzień dobry,

Dzisiaj zapraszam do wykonania ćwiczeń słuchowych i oddechowych.
1. Ćwiczenia słuchowe;
– rozpoznawanie odgłosów z otoczenia
– rozpoznawanie wytwarzanych dźwięków za pomocą słuchu, np. uderzenie łyżką o różne przedmioty etc.
– rozpoznawanie wytwarzanych dźwięków tylko słuchowo
– rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku przez potrząsaniem pudełkiem, np. groch, fasola
– rozpoznawanie źródła dźwięku, odszukiwanie go, np. radia
– nadawanie, odtwarzanie i różnicowanie głosów zwierząt i ptaków
– różnicowanie i odtwarzanie odgłosów otoczenia, np. stukot pociągu, warkot samochodu
– rozpoznawanie osób po głosie, tzn. poszczególnych dzieci, rodziców
– rozróżnianie i naśladowanie dźwięków wydawanych przez instrumenty muzyczne
2. Ćwiczenia oddechowe;
-ćwiczenia z wdechem: przekładanie drobnych elementów za pomocą „wsysania” ich przez słomkę (np. układanie kropek na wyciętej z papieru biedronce, ozdabianie kawałkami folii aluminiowej choinki narysowanej wcześniej)
-ćwiczenia z piórkami: zdmuchiwanie z ręki i łapanie, dmuchanie na piórko, aby jak najdłużej było w powietrzu etc.
-dmuchanie na samochodzik resorowy po trasie wyznaczonej na dywanie
-dmuchanie ku górze na swoją grzywkę, aby się włosy ruszały i utrzymywały chwilę w powietrzu
-dmuchanie na zabawki pływające po wodzie w czasie kąpieli
-puszczanie baniek mydlanych
-ziewanie z głębokim wdechem powietrza i spokojnym wydechem
Z pozdrowieniami.
Pani Ania-logopeda

Lokalizacja