Logopeda

04.06.2020 r.

Dzień dobry,

LOGOPEDIA W KUCHNI
…czyli jak w terapii logopedycznej wykorzystać to, co mamy w domu.
Dzisiaj…

SMAKOŁYKI

 – Zlizywanie czubkiem języka, przy szeroko otwartych ustach,
z podniebienia np. nutelli, opłatka.
   – Przytrzymywanie czubkiem języka przy podniebieniu pudrowego cukierka lub rodzynki. Ćwiczenie wykonujemy przy szeroko otwartych ustach. Trzymając cukierek możemy na zmianę otwierać i zamykać usta.
    – Oblizywanie ust posmarowanych np. miodem, dżemem, nutellą (ćwiczenie wykonujemy przy szeroko otwartych ustach).
    – Zlizywanie czubkiem języka rozsmarowanego na talerzu
dżemu, miodu, keczupu itp. w kształcie np. koła, serca, kwiatka.
    – Zbieranie czubkiem języka z talerzyka lub serwetki
pojedynczych ziarenek ryżu preparowanego.
    – Trzymanie wargami i zębami nitki z zawiązanym na niej cukierkiem.
    – Jedzenie słonych paluszków bez przytrzymywania ich dłonią.
    – Wciągamy spaghetti bez użycia rąk
    – Dmuchamy na chrupki kukurydziane zawieszone na nitce
następnie zjadamy je bez użycia rąk
    – Kreślimy szlaczki, litery na tacy z rozsypaną kaszą, ryżem itp.
równocześnie powtarzamy problematyczne głoski.
    – „Kopciuszek” – na talerzu rozsypujemy kilka ziaren kaszy i kilka ziaren ryżu. Dziecko wybiera do jednej miseczki kaszę, do drugiej ryż. Za każdym razem powtarza „kasza”- „ryż” – utrwalamy wymowę głoski [sz], równocześnie tworzymy kategorie.
Smacznego!;-)
Z pozdrowieniami.
Pani Ania-logopeda.

Lokalizacja